Ik vind die coupe's enorm mooie auto's. Op een of andere manier houden ze iets stijlvols, al is de E46 alweer 5 jaar afgelost. Nu overweeg ik om zo'n coupe aan te schaffen.
Ik kijk vooral naar de lichtere zescilinders. 6 = echt BMW en doet recht aan het wat exclusievere en sportieve karakter van de coupe. 318 Ci vind ik het "net niet". No offense voor de bezitters en liefhebbers van die uitvoering wat het is ongetwijfeld ook een fijne auto. Maar persoonlijk ga ik voor de zes. Aan de andere kant zit ik ook niet te wachten op een auto die 1:7 rijdt, dat zou de lol ook weer een klein beetje bederven. Dus kijk ik naar 320Ci tot 325Ci modellen.
Dan zie ik verschillende autos die op het 1e gezicht aardig gelijkwaardig moeten zijn:
323Ci van 1999 / 2000 (2.5i blok)
320Ci vanaf 2000 (2.2i blok)
Zijn er goede redenen om een voorkeur voor 1 van beide modellen te hebben? Ik neig een beetje naar de 320Ci 2.2 omdat ik hoop op een iets lager brandstofverbruik en dat misschien de problemen van de eerste modeljaren zijn opgelost. Maar is dat wel zo, of de aandrijflijn van de oude 2.5i juist veel beter?
Qua prijs valt me op dat ze niet eens zoveel schelen. Waarschijnlijk omdat de 323Ci een stapje hoger in het modelprogramma stond geplaatst dan de 320Ci.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
E46 Coupe verstandige aankoop?
Moderator: Moderator Team
Re: E46 Coupe verstandige aankoop?
De 323 is een geknepen 2.5 liter met een aluminium blok welke toen destijds gewichtsbesparing opleverde in Duistland en dus in een lagere verzekeringsklasse viel. Heb hem zelf ook in m'n e36 323 touring sport edition met 170pk uit 1999, is een overgangsmotor van de e36 naar een aantal jaren in de e46. Er zijn toch wel eens probleempjes met dit blok, de "normale" blokken zijn net ff iets sterker. Heb je er al in gereden?
Verbruik zal niet heel veel van elkaar liggen, sommige zeggen zelfs dat een 2.3 zuiniger is dan een 2.0 liter. Ligt er ook maar aan hoe je met je rechtervoet omgaat..Ik zou zeggen ga in beide goed rijden, en beoordeel dan zelf of je die 20 of 30 pk extra nodig vind voor jezelf. Rij je veel in de stad of op de snelweg, snelweg normaal rijden haal ik ook gewoon 1:11/1:12. Maar als je flink gas geeft dan gaat het hard..maar dat zal met een 2.0, 6 cilinder nogmaals niet heelveel verschil uitmaken.
Succes
Verbruik zal niet heel veel van elkaar liggen, sommige zeggen zelfs dat een 2.3 zuiniger is dan een 2.0 liter. Ligt er ook maar aan hoe je met je rechtervoet omgaat..Ik zou zeggen ga in beide goed rijden, en beoordeel dan zelf of je die 20 of 30 pk extra nodig vind voor jezelf. Rij je veel in de stad of op de snelweg, snelweg normaal rijden haal ik ook gewoon 1:11/1:12. Maar als je flink gas geeft dan gaat het hard..maar dat zal met een 2.0, 6 cilinder nogmaals niet heelveel verschil uitmaken.
Succes