BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

È36 318i coupe project

Projecten van leden van BMWForum.nl

Moderators: Moderator Team, Service Team

Post Reply

Topic Author
the-godfather
Neutraal

È36 318i coupe project

Post by the-godfather »

hallo ik ben een eigenaar van een E36 318i coupe.

het is een mooie wagen hij is helemaal opgeknapt zoals van binnen en buiten de motor is ook onder handen genomen(gereviseerd)
zoals nokkenas,drijfstangen,zuigers.krukas,kleppen.

er zit ook een tuning chip in zo genoemde Piggyback.

hij rijd nu wel lekker maar toch zou ik er toch iets meer uit willen halen ik ben zelf zitten denken om er nog een turbo kitje op te zetten mijn vraag is wat ik nu het beste kan doen om hem toch een beetje te kunnen upgrade!

zijn er mensen die mijn goede tips kunnen geven of evaringen uitdelen?

want ik vind het zonden als ik iets doet of laten doen dat ik er spijt er van zou krijgen..

groeten all.

nicolay
3e Versnelling
Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998

Re: È36 318i coupe project

Post by nicolay »

Mijn mening is dat je hier beter niet aan kan beginnen. Of je schikken in je huidige vermogen of over naar 6cilinder. Dat laatste levert goedkopere pk winst op dan je viercilinder te gaan verbouwen.
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.

Topic Author
the-godfather
Neutraal

Post by the-godfather »

oke als ik een 6clinder er in zou bouwen krijg ik dan geen problemen met de rdw en met het keuren van de auto?

nicolay
3e Versnelling
Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998

Post by nicolay »

Jawel, ik bedoelde eigenlijk ook niet om je motor te wisselen, maar om of je huidige vermogen gewoon te accepteren of je auto te verkopen en een zescilinder terug te kopen. Je vraag is hier al vaak geweest. Je kunt wel wat doen aan een viercilinder, maar het kost je relatief veel te veel geld t.o.v. gewoon een zescilinder kopen.
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.
Post Reply

Return to “Projecten”