Hallo,
Gelijk ook maar even een vraag.
Mijn 316 van 2003 ruikt bij lage snelheden naar uitlaatgassen in het interieur en het motorstoringslampje is ook gaan branden. ik weet niet of er verband is tussen die twee maar wat zou het kunnen zijn?
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
motorstoring en gaslucht
Moderator: Moderator Team
Re: motorstoring en gaslucht
Bedoel je dat hij naar benzine ruikt?
Gewoon even de computer uit laten lezen bij de dealer bijvoorbeeld, dan ben je er zo achter. Er zijn teveel veel dingen die het probleem zouden kunnen zijn.
Gewoon even de computer uit laten lezen bij de dealer bijvoorbeeld, dan ben je er zo achter. Er zijn teveel veel dingen die het probleem zouden kunnen zijn.
Het is uitlaatgas wat ik ruik. Ja heb ondertussen een adres waar ik even langs kan om de computer uit te lezen. Moet alleen even de tijd vinden. Of heeft er iemand een diagnose apparaat in de aanbieding. Ik wil er zelf één aanschaffen.
Naar onderzoek zijn twee dingen gebleken:
Gaslucht kwam door losse leidingen aan de gasverdeler? Ik weet niet wat de juiste benaming is maar ik bedoel het blok waar één toevoer van gas in gaat en dan vier leiding uit gaan naar de cillinders(LPI).
De motorstorings indikatie is waarschijnlijk gaan branden doordat de brandstofpomp (Viale) in de tank niet meer goed functioneerde. Hij wil nu helemaal niet meer op gas lopen dus de pomp is nu echt defect maar dit schijnt een bekend probleem te zijn. Rijd nu tijdelijk op benzine en lampje is nu uit.
Gaslucht kwam door losse leidingen aan de gasverdeler? Ik weet niet wat de juiste benaming is maar ik bedoel het blok waar één toevoer van gas in gaat en dan vier leiding uit gaan naar de cillinders(LPI).
De motorstorings indikatie is waarschijnlijk gaan branden doordat de brandstofpomp (Viale) in de tank niet meer goed functioneerde. Hij wil nu helemaal niet meer op gas lopen dus de pomp is nu echt defect maar dit schijnt een bekend probleem te zijn. Rijd nu tijdelijk op benzine en lampje is nu uit.
Ik heb de pomp vervangen. Rijd weer als nieuw. Ik heb een fotoreportage gemaakt. Als er belangstelling voor is kan ik deze plaatsen met een handleiding zodat je zelf ook zo'n pomp kunt plaatsen.