Ik heb een BMW 323 TI Executive uit 1999, tot nu toe nog geen plezier beleefd aan deze auto. Aan de linkerkant lijkt de remschijf krom, rubbers aan deze kant gaan steeds kapot, maar er zit nergens spel op.
Daarnaast is door de dealer al tot 3x toe een ABS-storing uitgelezen, deze is verwijderd, maar de oorzaak van de storing is nooit opgelost. De storingen komen en gaan en kunnen opgeheven worden door óf te remmen waarbij de ABS er in komt of door tracktion control.
De storingen die ik heb:
- trillende rem links (af laten draaien, dan is het er uit, maar komt na paar honder kilometer weer terug)
- zwaarder afremmen op de motor
- stijging van het verbruik (van 9,4 l/100km naar 22 l/100km!)
- wisselingen in sturen (soms zwaar, soms normaal)
- wisselend rempedaal (soms keihard pedaal)
De bovenstaande klachten wisselen elkaar steeds af, maar zijn nooit tegelijk aanwezig, daarom denk ik aan een elektronisch probleem. Is iemand bekend met dergelijke problemen en heeft daarmee mogelijk de oplossing voor mij?
Bedankt!
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Storing in 323TI Executive
Moderator: Moderator Team
Re: Storing in 323TI Executive
Beste Paulien,
Heb je je remklauw niet vastzitten? Heb ik ook gehad.. Revisiesetje erop en gaan weer met die banaan. Kan ook zijn dat het ASC brein in de war is en dus je ABS/ASC aanstuurt. Gaan helaas ook vaker kapot die breinen.
Groeten Sander
Heb je je remklauw niet vastzitten? Heb ik ook gehad.. Revisiesetje erop en gaan weer met die banaan. Kan ook zijn dat het ASC brein in de war is en dus je ABS/ASC aanstuurt. Gaan helaas ook vaker kapot die breinen.
Groeten Sander