Page 1 of 1

Blok versleten? Benzine ombouw tot diesel??

Posted: 05 Jan 2011 19:10
by Geron294
Hallo allemaal.

Ik heb nu een bmw e21 320/6. Hij rookt heel erg en ik moet 1.5L olie op 800km bijvullen. Ik ga ervan uit dat mijn blok versleten is. Ook pakt de koppeling op het aller laatste stukje en laats maakte hij laatst een geluid of de uit laat aan de grond kwam maar het geluid kwam echt uit het blok(ook als ik stil stond)
Mijn vraag is nu of ik hier ook een diesel blok in kan bouwen(omdat het zuiniger en goedkoper is, wegenbelastingvrij)
Wat kom ik dan allemaal tegen en wat moet er aangepast worden?
Een 2.5 tds blok spreekt mij wel aan. Nog andere blokken geadviseert??

-diesel moet voorgloeien heb ik begrepen
-past de overbrenging tussen de achteras en versnellingsbak van een diesel

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!!

Groetjes René