BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

328i e46 koude moter onregelmatig lopen en hapert inlagetoer

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team


Topic Author
BmW328ilove
Neutraal
Posts: 4
Joined: 08 Jan 2011 23:47
Type Auto: bmw328i 24v
Location: hellevoetsluis
Age: 39

328i e46 koude moter onregelmatig lopen en hapert inlagetoer

Post by BmW328ilove »

ik heb vorig jaar december een 328i gekocht en nu krijg ik wat mankementen maar weet niet wat het is miss kan iemand me hier helpen.
als hij koud is dan loopt ie eerst even goed en dan gaat ie staan halen en daalt ie naar 500 toeren en dan naar 1500 en weer terug en dan loopt ie weer even normaal en dan gaat ie weer paar keer achter mekaar ik weet me god niet wat het kan zijn.
en als ik in lage toeren rijdt en ik geef gas dan hapert ie 1 of 2 keer en bij hogere toeren is het weg. miss dat dit samen hangt?
hoop dat iemand me een stuk wijzer kan maken hier.

groetjes charissa

328iHIOB
1e Versnelling
Posts: 201
Joined: 31 Oct 2008 17:37
Age: 39

Re: 328i e46 koude moter onregelmatig lopen en hapert inlage

Post by 328iHIOB »

Hey Charissa,

Ik zou de motor even controleren op valse lucht (dit is lucht die niet gemeten wordt door de luchtmassa meter maar wel de motor inkomt)

Hierdoor krijgt de motor te veel lucht en dus een arm mengsel wat die gaat bij regelen aan de hand van de gemeten waarde van de lambda sonde.

Ik zou even de slangen controleren op scheuren ook onder het inlaatspruitstuk als dit allemaal goed is kun je even de inlaatspruitstuk pakkingen controleren die kunnen ook wat lekken.

Je kan ook nog proberen de stationair stel motor even te reinigen met carburateur reiniger dit wil ook nog wel eens helpen.

Succes

Topic Author
BmW328ilove
Neutraal
Posts: 4
Joined: 08 Jan 2011 23:47
Type Auto: bmw328i 24v
Location: hellevoetsluis
Age: 39

Re: 328i e46 koude moter onregelmatig lopen en hapert inlage

Post by BmW328ilove »

de stationair stel moter is al schoongemaakt en me sycloon filter was ook kapot dus is vernieuwd.
het is denk ik of me lmm of nokkenas sensor en anders me vanos.
maar een gast die ik ken van de bmw dealer zegt dat vanos bijna niet kapot gaat.
morgen ga ik hem laten uitlezen voor de 5e keer hoop dat er nu is wat uitkomt. pff
groetjes

328iHIOB
1e Versnelling
Posts: 201
Joined: 31 Oct 2008 17:37
Age: 39

Re: 328i e46 koude moter onregelmatig lopen en hapert inlage

Post by 328iHIOB »

Het zou ook goed valse lucht kunnen zijn.

Zal dit ook goed controleren.

Topic Author
BmW328ilove
Neutraal
Posts: 4
Joined: 08 Jan 2011 23:47
Type Auto: bmw328i 24v
Location: hellevoetsluis
Age: 39

Re: 328i e46 koude moter onregelmatig lopen en hapert inlage

Post by BmW328ilove »

hij is uitgelezen maar het is me vanos :S
waar kan ik dit bestellen het beste??

328iHIOB
1e Versnelling
Posts: 201
Joined: 31 Oct 2008 17:37
Age: 39

Re: 328i e46 koude moter onregelmatig lopen en hapert inlage

Post by 328iHIOB »

Denk de dealer je enige keus is.

Groetjes

peter1975
Neutraal
Posts: 2
Joined: 13 Jan 2011 21:45
Type Auto: M3

Re: 328i e46 koude moter onregelmatig lopen en hapert inlage

Post by peter1975 »

Mijn ervaring is dat jouw probleem meestal door de lekkende vanosringen ontstaat. Doordat deze lekken (inwendig dus de olie blijft wel in het blok en je ziet er niksvan) gaat de motor zwalken in toeren. Het is een vrij eenvoudige reparatie. Kijk eens op beisansystems.com. daar kan je een revisiesetje kopen. Ik heb al verschillende auto's met dit setje kunnen repareren. Probleem is daarna weg.

328iHIOB
1e Versnelling
Posts: 201
Joined: 31 Oct 2008 17:37
Age: 39

Re: 328i e46 koude moter onregelmatig lopen en hapert inlage

Post by 328iHIOB »

Klopt inderdaad Peter,

Hierbij een link naar de beschrijving is erg duidelijk zelf met afbeeldingen moet lukken zal ik zeggen.

http://www.beisansystems.com/procedures/index.html

Alleen ergens het speciaal gereedschap scoren.

Groetjes

peter1975
Neutraal
Posts: 2
Joined: 13 Jan 2011 21:45
Type Auto: M3

Re: 328i e46 koude moter onregelmatig lopen en hapert inlage

Post by peter1975 »

Speciaal gereedschap heb je niet nodig bij E46 (dubbele vanos), wel bij de E36 (enkele vanos), omdat daar een andere constructie wordt gebruikt.
Bij de E46 heb je voldoende aan een doppenset (met torx bitjes) en wat standaard sleutels.
Je hoeft de de boutjes waarmee de tandwielen vastzitten namelijk niet los te draaien, doe je dat wel, dan gaat je "timing" eraan en heb je alsnog speciaal gereedschap nodig. Op de beisansystems site staat ook uitgelegd welk gereedschap nodig is.

328iHIOB
1e Versnelling
Posts: 201
Joined: 31 Oct 2008 17:37
Age: 39

Re: 328i e46 koude moter onregelmatig lopen en hapert inlage

Post by 328iHIOB »

Oke heb de site niet helemaal uitgespit hoor.

Leuke site staat een hoop informatie op.

Groetjes

Topic Author
BmW328ilove
Neutraal
Posts: 4
Joined: 08 Jan 2011 23:47
Type Auto: bmw328i 24v
Location: hellevoetsluis
Age: 39

Re: 328i e46 koude moter onregelmatig lopen en hapert inlage

Post by BmW328ilove »

als het me vanos zou zijn was me moter al uit elkaar geklapt heb ik van de bmw dealer
er was gisteren een bobine kapot gegaan en ik denk dat me nokkenas sensoren niet goed meer zijn dat veroorzaakt ook ndit soort symptonen ook kunnen me andere 5 bobines kapot zijn of een gescheurd rubber hebben. ga dit eerst checken voordat ik een grote operatie ga beginnen. ik namelijk niemand die dat voor niet te veel wil vervangen me vanos ringen de website had ik al gevonden beisansystems.
miss iemand hier die handig is met vanos vervangen tegen vergoeding.

groetjes charissa

Mcsa
Neutraal
Posts: 20
Joined: 09 Aug 2011 23:18
Type Auto: Bmw 318i

Re: 328i e46 koude moter onregelmatig lopen en hapert inlage

Post by Mcsa »

De gasklephuis controleren het is ook een kwaal van deze modellen en heeft ongeveer dezelfde symptomen!

bmwliefhebber
Neutraal
Posts: 15
Joined: 05 Feb 2012 14:18
Type Auto: BMW 330i e46

Re: 328i e46 koude moter onregelmatig lopen en hapert inlage

Post by bmwliefhebber »

Gasklephuis reinigen helpt als de motor niet stationair wil lopen en bijv bij een stoplicht steeds afslaat.
Het gaat dan speciaal om de by-pass naast het gasklephuis.
De elektronica wil het toerental steeds bijregelen en dat lukt niet omdat de by-pass niet goed regelt ivm vervuiling.
(klepje bijft hangen)

Vervelende klus waarbij ook het inlaatrubber vervangen moet worden. Kost een paar tientjes.
Je kunt er heel slecht bij waardoor het wegsnijden van het rubber noodzakelijk is.

groet,
Liefhebber

adlan
Neutraal
Posts: 2
Joined: 17 Aug 2012 07:49
Type Auto: BMW E46 320i

Re: 328i e46 koude moter onregelmatig lopen en hapert inlage

Post by adlan »

Dag allemaal,
Ik heb soortgelijke probleem met mijn BMW, ik krijg ook een rare geluid van uit de motor (ik heb dat opgenomen zie hier: http://www.youtube.com/watch?v=X_aunK4kqXQ&feature=plcp ). Ik heb al nokkenas sensor vervangen (deze: http://youtu.be/X_aunK4kqXQ?t=51s) maar dat hielp niet. Soms als ik aan het rijden ben verliest die (zelfs ook bij de hoge toerental) het vermogen ( alsof de bougies niet goed werken). Op valse lucht nagekeken, niets gevonden. Ik heb mijn auto ook laten uitlezen maar zonder resultaat. Ik heb ook een stekker gevonden waarvan ik geen idee heb waar die aangesloten moet worden ( zie hier: http://youtu.be/X_aunK4kqXQ?t=1m5s )
Kan er iemand me helpen :( ?

adlan
Neutraal
Posts: 2
Joined: 17 Aug 2012 07:49
Type Auto: BMW E46 320i

Re: 328i e46 koude moter onregelmatig lopen en hapert inlage

Post by adlan »

Is er niemand die me kan helpen ?
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”