Page 1 of 1
Welk blok past er makkelijk in?
Posted: 09 Jan 2011 13:18
by Geron294
Hallo.
Het blok van mijn e21 is niet meer goed. Ik kan een blok van een e21 kopen maar wie zegt dat dat goed is? Nu ben ik eigenlijk opzoek naar een blok dat er makkelijk in past zonder vele aanpassingen. Heeft iemand hier ervaring mee of wie weet er gewoon veel van af?
Wachtend op een antwoord,
René
Re: Welk blok past er makkelijk in?
Posted: 09 Jan 2011 17:43
by ronald 2002
zonder veel aanpassingen?
hetzelfde soort blok als wat er nu in zit.
dus een 1800 tegen een 1800 en 2liter tegen een 2 liter enz
Re: Welk blok past er makkelijk in?
Posted: 09 Jan 2011 17:53
by Geron294
dus een blok van een 320i van een e36 kan er zo in zonder problemen?
Re: Welk blok past er makkelijk in?
Posted: 09 Jan 2011 22:31
by ronald 2002
nee
een motorblok van hetzelfde bouwjaar uit een bv een 5 serie wel.
je geeft zelf erg weinig info een e21 is wijd begrip.
is het een 320 carburateur een 323 k.jetronic?
je heb e21 4 cilinders en e21 6 cilinders
Re: Welk blok past er makkelijk in?
Posted: 10 Jan 2011 10:04
by 328iHIOB
Eventueel heb ik nog een m20 b25e liggen vanuit een e30 325E misschien dat dat past.
Is de e21 ook geleverd met m20 motor?
Groetjes
Re: Welk blok past er makkelijk in?
Posted: 10 Jan 2011 18:46
by Geron294
het is een 2.0L 6 cilinder met carburateur. En er zit een M20 motor in. Welke info hebben jullie nog nodig?
Hoeveel vraag je voor dat blok uit die e30?
En hoeveel gebruikt die?
Groetjes Rene
Re: Welk blok past er makkelijk in?
Posted: 10 Jan 2011 19:00
by ronald 2002
de 25e(eta) is een lange slag motor met 2700cc en minder vermogen dan de 2500.(lean burn)
ik weet niet of er een mechanische benzinepomp aansluiting op zit en de wagen heeft geen stroomverdeler maar een motronic onsteking/inspuitsysteem.
dit is iet even blokje wisselen en sleutel omdraaien en rijden.
en ja de e21 is geleverd met een M20 motor,de kleine 6 zoals wij die indertijd noemden.
toen ik in 1985 begon als leerling monteur bij de bmw in goed hadden we een
M10 ,M20 en een M30 motor tjee 3 soorten olie 3 soorten klepdekselpakkingen en 1 soort bougies en 2 soorten oliefilters op voorraad.
dat waren nog eens tijden
Re: Welk blok past er makkelijk in?
Posted: 10 Jan 2011 19:11
by 328iHIOB
Ik vraag 300euro voor het blok.
Ik weet niet wat die verbruikt (olie neem ik aan?)
Ik heb de motor uit een schade auto gedemonteerd ik heb hem wel horen lopen dus dat zit goed.
Ik hoor het wel of je het wat vind kabelboom zit er eventueel bij en motronic.
Groetjes
Re: Welk blok past er makkelijk in?
Posted: 10 Jan 2011 20:38
by Geron294
ik heb dit blok gevonden,
Motorblok BMW 320i E30 1990 (M20B20-kat.) i.z.g.st.
Deze motor is nog ingebouwd in de (schade) auto en is nog lopend te zien en te horen. 156.000 aantoonbare kilometers. Heeft in april 2010 met een km stand van 155.166 probleemloos de duitse Tüv-keuring en emissietesten doorstaan. Tevens is er toen nieuwe 5W40 synthetische olie op gedaan. Dit is de 129pk 1990cc Motronic Katalysator versie.
Loopt zeer mooi rond, moeilijk nog te vinden in deze staat.
Zou deze veel werk zijn voor een auto monteur? En ik neem uiteraard alle onderdelen mee die nodig zijn.
Kan ik dit ergens vinden??
Groetjes Rene
Re: Welk blok past er makkelijk in?
Posted: 11 Jan 2011 00:32
by ronald 2002
is een ook een motronic,dus ook de onsteking is via de ecu gestuurd.
alleen als je de kabelboom met ecu overbouwd zal de motor lopen.
je oude motor reviseren is de beste optie denk ik.
Re: Welk blok past er makkelijk in?
Posted: 11 Jan 2011 12:10
by Geron294
ja hier heb ik zelf ook aan zitten denken, maar de goedkoopste die ik vond was met inbouw 2100 euries.
Dat vindt ik erg veel geld om aan een e21 uit te geven. Maar kan ik niet de kabelboom van die e30 pakken?
Omdat dit blok 350 euro vraagprijs is, ik ken een automonteur die het blok voor 200-300 euro erin wil leggen. spaar ik toch een paar duiten. wachtend op een antwoord.
Groetjes Rene
Re: Welk blok past er makkelijk in?
Posted: 11 Jan 2011 15:55
by ronald 2002
kijk een passend blok inbouwen voor 300.en voor dat geld ook nog een kabelboom passend maken?
je kan er ook een ford motor inleggen daar zit qua befrading net zoveel verschil als een 320 carb en een 325E motor
een blok voor 350.
wat ga je doen met de koppeling,waterpomp,distributie?
gewoon laten zitten en hopen dat het heel blijft?
ik denk als het je geen 2000 euro waard is beter een andere wagen kunt aanschaffen
Re: Welk blok past er makkelijk in?
Posted: 12 Jan 2011 01:52
by Geron294
is een ook een motronic,dus ook de onsteking is via de ecu gestuurd.
alleen als je de kabelboom met ecu overbouwd zal de motor lopen.
je oude motor reviseren is de beste optie denk ik.
Wat is precies de ecu? Mijn laatste vraag dan ga ik eens met mijn monteur overleggen.
Iedereen heel erg bedankt voor alle informatie
Ik laat snel wat weten wat het geworden is.
Groetjes René