BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

ruitenwisser achter

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
swiebertje
Neutraal
Type Auto: e 36 320i touring

ruitenwisser achter

Post by swiebertje »

Van mijn E36 touring doet de achterruitenwisser en sproeier het niet. Heb nieuwe ruitenwisser motor gehaald. Doet het nog niet. Heb 2 stekkers op ruitenwissermotor. Een dikke met 2 draden bruin en bruin met rood met constante stroom 12v en een dunne met groen en blauwe draad? met 3v. Neem aan dat dit de stuurstroom is en ook 12volt moet zijn. Waar zit het relais van de wisser? klopt het dat de sproeiers voor en achter via de zelfde motor gaan. Voorzijde werkt normaal. Help mij aub. Ben nog niet bekend met de BMW en zoek me een breuk naar alles

ronald 2002
2e Versnelling

Re: ruitenwisser achter

Post by ronald 2002 »

controleer de bedrading eens in de kabelboom daar waar deze door de rubber manchette gaat tussen achterklep en dakrand
2002 '75 +m3 '93+530D'02

mikeyall
Neutraal

Post by mikeyall »

swiebertje wrote:Van mijn E36 touring doet de achterruitenwisser en sproeier het niet. Heb nieuwe ruitenwisser motor gehaald. Doet het nog niet. Heb 2 stekkers op ruitenwissermotor. Een dikke met 2 draden bruin en bruin met rood met constante stroom 12v en een dunne met groen en blauwe draad? met 3v. Neem aan dat dit de stuurstroom is en ook 12volt moet zijn. Waar zit het relais van de wisser? klopt het dat de sproeiers voor en achter via de zelfde motor gaan. Voorzijde werkt normaal. Help mij aub. Ben nog niet bekend met de BMW en zoek me een breuk naar alles
hmm bij mij doet de sproeier het wel maar hij gaat niet heen en weer lol na de vorst gebeurd toen ik hem aanstoote terwijl hij vast gevroren was!

MAd
3e Versnelling
Type Auto: 525i Touring E39

Post by MAd »

Hallo mikeyall,

Misschien een erg late reactie van mijn zijde, maar beter laat dan nooit zeggen wij altijd!

Heb je al eens gekeken of de zekering van de achterruitenwisser nog heel is?

Verder voordat je de sleutel in het contact staakt, raad ik iedereen altijd aan, om de ruiten altijd eerst schoon en vrij te maken van ijs en sneeuw.
Want zie net als bij u, u raakt per ongeluk de handle aan, en de ruitenwisser wil gaan vegen, maar word vast gehouden doordat hij is vastgevroren.

Welnu, het volgende, met heel veel geluk voor u, kan het een gesprongen zekering zijn.

In het slechtste geval kan het een doorgebrande wissermotor zijn, en dat is erg zuur!

Dus bekijk eerst de zekeringen, in het zekeringen kastje, let op, misschien omdat u een touring heeft, kan het zijn dat er links of rechts achter achter het paneeltje wat verwijderbaar is, dat daar ook nog wat zekeringen kunnen zitten, tenminste bij mij wel, maar ik heb een E39 touring, ik weet dus niet of het type wat uit zal maken, maar kijk er maar eens naar.

Ik hoop dat de schade mee zal vallen.

Met vriendelijke groet,

Ad
Locked

Return to “Archief”