Page 1 of 1

Motor stotterd

Posted: 18 Feb 2011 21:36
by ryan
Hallo,
Ik heb een 523i waarvan de motor inneens stotterd.
Bij een koude start tot de motor warm is rijd hij perfect.
Zodra de motor warm is en je geeft gad gaat hij stotteren.
Er is mee te rijden maar dan soms verliest de motor even kracht en halve sec later weer vol vermogen.
Ik zat zelf te denken aan een luchtmassa meter want ik heb er even naar gekeken en de stekker uit de massameter gehaald, even stukje gereden en merkte geen verschil met rijden met of zonder aangesloten stekker.
Echter heb ik al een vacuum test gedaan op de buis naar de motor en dat is in orde.
Ben al bij 3 slopen geweest zonder resultaat voor een andere massameter en een nieuwe is 280€

Iemand nog suggesties voordat ik deze mischien zinloze aankoop ga doen.
Ik wil de motor zowieso uit laten lezen maar de bmw dealer heeft pas na 2weken tijd!

Mvg,
Ryan

Re: Motor stotterd

Posted: 18 Feb 2011 22:47
by 328iHIOB
Zou ook valse lucht kunnen zijn eventueel.

Je zou hem eigenlijk eens aan een co apparaat moeten hangen en dan bekijken of de O2 (zuurstof) hoog staat.

Je kan hem ook inspuiten met (bijv remmenreiniger of wd40 pas wel op remmenreiniger wil graag branden) bij de aansluitingen van de inlaat zoals inlaatspruitstuk luchtslangen na de luchtmassa meter en carterventilatie slangen.

Het kan natuurlijk dat zodra de motor warm is en de boel uitzet er valse lucht wordt aangezogen.

Succes

Re: Motor stotterd

Posted: 21 Mar 2011 00:06
by formula-X
Je LMM is gegarandeerd je probleem niet... Als je de LuchtMassaMeter lostrekt, heeft deze geen invloed meer op je probleem...

Ik neem aan dat de motor stationair zonder trillingen/schudden/vibraties draait?

Re: Motor stotterd

Posted: 21 Mar 2011 22:10
by 328iHIOB
Je kan niet altijd bij een benzine motor de luchtmassa meter los gooien en dan nog normaal rijden.

Er zijn genoeg motoren die niet eens meer lopen zonder luchtmassameter of direct afslaan bij gas los laten.

Ik heb dit probleem bij een e39 m5 gehad 1 luchtmassa meter was defect en viel bij vol vermogen af en toe in storing contact uit en weer aan en probleem was opgelost bleek dus in een luchtmassa meter te zitten.

Bij een diesel werkt het om de lucht massa meter los te gooien en dan te bekijken of je meer vermogen hebt maar dus niet altijd.