Sinds november heb ik een E36 uit 1997. Het viel me direct al op dat het gaspedaal 'zaagt'. Met name bij hoge snelheid volet het net of ik 'm langs een kaasrasp haal. Verder rijdt de auto perfect, dit stoort me dan ook mateloos.
Nu ben ik naar een vakgarage geweest, die hebben er reinigingsmiddel ingegooid, omdat ze vermoedden dat het gasklephuis smerig was. Dit heeft helemaal niets uitgehaald.
Daarnaast namen ze me bij de garage ook niet helemaal serieus, daar komen we dus niet weer!
Vanmiddag naar een Bosch Service Center geweest, hier gingen ze direct een stuk rijden met de auto. Ze erkenden het probleem direct. Ter plekke het gasklephuis en bijbehorende mechaniek bekeken. Dit leek allemaal in orde. Waarschijnlijk ligt het aan het scharnier in het pedaal zelf/ Als ik de motor uit heb staan valt het probleem wel mee, de monteur zei dat zodra je motor aan doet er meer weerstand op de gasklep komt waardoor je het 'zagen' beter voelt. Dit zou ook verklaren waarom ik er op hogere snelheid meer last van heb.
Daarnaast was de ontluchtingsslang van de carter zo gaar als wat. Die heb ik ook maar direct laten bestellen. Ze gaan het scharnier in het pedaal (deels) vervangen en die slang. Volgens de garage gaat dit 2,5 uur kosten! Klopt dit? of wordt ik gewoon voor de gek gehouden.
Verder valt mij op dat de koppeling een beetje 'lafjes' aangrijpt. Daarnaast voel ik een lichte trilling in het koppelingspedaal en koppelt ie soms zwaar en soms licht. Heel apart, waar zou dit aan kunnen liggen?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Een paar probleempjes met mijn 316i e36
Moderator: Moderator Team
Re: Een paar probleempjes met mijn 316i e36
Gaspedaal kan ik je niet mee helpen.
Koppeling komt mij daarentegen wel bekend voor.
Bij mij kwam er nog bij dat vanuit stilstand de auto wat schokte bij optrekken.
Koppelingspedaal voelde schokkerig en zwaar aan.
Na een paar keer koppelen was dit over.
Ik heb er resoluut een nieuwe koppeling en drukgroep in gegooid.
Bij demontage bleek dat de platen vrij slecht waren (bijna op de klinken versleten) en dat er 2 veren wat scheef zaten en gewoon wat los zaten.
Na vervanging was alles weer ok.
Lekker licht koppelen en ook vloeiend.
Koppeling komt mij daarentegen wel bekend voor.
Bij mij kwam er nog bij dat vanuit stilstand de auto wat schokte bij optrekken.
Koppelingspedaal voelde schokkerig en zwaar aan.
Na een paar keer koppelen was dit over.
Ik heb er resoluut een nieuwe koppeling en drukgroep in gegooid.
Bij demontage bleek dat de platen vrij slecht waren (bijna op de klinken versleten) en dat er 2 veren wat scheef zaten en gewoon wat los zaten.
Na vervanging was alles weer ok.
Lekker licht koppelen en ook vloeiend.
-
nicolay
- 3e Versnelling
- Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998
Re: Een paar probleempjes met mijn 316i e36
Vervangen van de carterontluchtingslang is heel weinig werk. Dat scharnier klinkt als een logische diagnose, maar dan zou je toch beginnen met een klodder dik vet er op om te kijken of het helpt? Of kun je dat scharnier nu niet zien?
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.