BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

foutmeldingen 320i e46

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
marcel78
Neutraal
Type Auto: BMW 320i e46

foutmeldingen 320i e46

Post by marcel78 »

Re: E46 storingen

Hallo ik ben Marcel en ben nieuw op dit forum.ik rij een 320i e46 exe.automaat.ik heb een vraag wat betreft mijn auto.
deze slaat zomaar af en meestal als hij warm is.soms wel 3x op een stuk van 20 km.erg lastig.ik heb hem laten uitlezen bij de garage.er waren 4 foutmeldingen:

E4 mengselafwijking(bank2) te groot
41 positiesensor inlaatnokkenas signaal niet logisch
CB lambdaregeling aanslag (bank2) aan regelaanslag
CA lambdaregeling aanslag (bank1) aan regelaanslag

ik heb nog niet zo lang geleden een nieuwe nokkenaspositiesensor vernieuwd.zo even moeten nakijken of dit de inlaat of de uitlaat zijde was.heeft iemand ervaring met deze toestanden?? ik hoor het graag van jullie.alvast bedankt.

gr Marcel :ja:

328iHIOB
1e Versnelling

Re: foutmeldingen 320i e46

Post by 328iHIOB »

Hey Marcel,

Ik denk aan valse lucht in het inlaat traject.

Je zou eens alle luchtslangen kunnen controleren en de carterventilatie slangen als dit allemaal goed is kun je nog even naar de pakkingen van je inlaat gaan kijken je kan er voorzichtig wat remmenreiniger op spuiten als de motor dan anders gaat lopen weet je dat die daar dus lucht aanzuigt wat niet door de luchtmassa meter gemeten wordt en dus teveel is.

Vandaar ook de storing regelgrens lambda sonde overschreden en mengselafwijking te groot.

Groetjes en succes.

Topic Author
marcel78
Neutraal
Type Auto: BMW 320i e46

Post by marcel78 »

hallo

ben er weer mee naar de garage geweest nadat hij gereset was.hij heeft nu nog 1 foutmelding.en dat is de nokkenaspositie sensor aan de inlaat kant.tis wat met die computers.

gr Marcel

328iHIOB
1e Versnelling

Post by 328iHIOB »

Makkelijk toch.

Nu is het duidelijk waar je probleem vandaan komt.

Groetjes
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”