Geacht forum,
Zijn er onder jullie leden die ervaring hebben met volgend probleem : bij het vrij hevig remmen (118i - handgeschakeld - 2005 - 50.000 km) komt er een onmiskenbare geur van verbrande olie in de passagiersruimte. Nazicht onder de motorkap leverde geen bemerkingen op; er zijn geen sporen van verbrande olie te zien op het uitlaatsysteem, evenmin is een lekje t.h.v. de stuurservo-olie c.q. remoliesystemen. Iemand ervaring ? Bedankt voor een mogelijke tip.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
bmw 118i - oliegeur
Moderator: Moderator Team
Re: bmw 118i - oliegeur
Ik heb op dit moment hetzelfde probleem. Enkele keren per week ruik ik een vreemde geur tijdens hevig remmen. Dit is echter niet continue en reproduceerbaar. Charly heb jij inmiddels meer info over dit issue??
Deze motoren lekken weleens olie via het kleppendeksel en vacuumpoms rechtsachter bij de motor. Deze kleppendeksels kunnen ook kromtrekken, dus bij de dealer vervangen ze de complete kleppendeksel, 2 bougiebuisjes en natuurlijk de vacuumpomp.
Deze lekkage is herkenbaar met een lampje onder de microfilterbak. Op het aluminium van de uitlaatpakking, vooral ter hoogte van cilinder 4
Deze lekkage is herkenbaar met een lampje onder de microfilterbak. Op het aluminium van de uitlaatpakking, vooral ter hoogte van cilinder 4
Ik heb precies hetzelfde probleem. Mijn vrouw rijdt alweer 5 jaar in 118i handgeschakeld uit 2005 70.000 km en deze stinkt sinds kort (na een grote beurt nota bene) ook naar verbrande olie. Bij de garage zeiden ze dat er af en toe een druppel olie op de katalysator valt. De kleppendekselpakking is inmiddels vervangen maar het probleem is nog niet weg. Wat nu? Ik kan nou niet zeggen dat het een probleemauto is. We hebben op een dure reparatie aan het remsysteem na (lampje ESP bleef branden) eigenlijk nooit reparaties aan de auto gehad.