BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

20 pins connector

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
282282
Neutraal
Type Auto: 316i E46

20 pins connector

Post by 282282 »

Hallo allemaal,

Ik heb een BMW 316i E46 model van 2000.
Ik heb recent een uitleescomputer gekocht en ik kan met de OBD2 fiche onder het dashboard perfect alle fouten lezen en resetten.
Hetgeen me niet lukt is de motorinformatie via de BMW software of de OBD2 software uit te lezen.
Volgens de fabrikanten van de computer zou er een 2e, ronde, 20pins stekker in mijn wagen moeten zitten en zou het daarmee wel lukken, echter, ik vind deze connector nergens terug. Niet onder het dashboard (schutplaten al weggehaald) en niet onder de motorkap (heb reeds via dit forum wagens van hetzelfde type gezien waar deze connector onder de motorkap aan de bijrijderskant zit, echter bij mij zit de batterij daar en geen connector).

Ik heb reeds elke vierkante cm van mijn motorcompartiment afgezocht en onder het dashboard, zonder succes...wie weet deze connector zitten??

Alvast bedankt,
Stef

xifiz
Neutraal

Re: 20 pins connector

Post by xifiz »

Hallo,
Volgens mij heb je alleen obd1 of obd2, niet alle 2!
Dus je zou het via de OBD2 moeten kunnen uitlezen.

colin2007
Neutraal
Type Auto: E36 316i Executive Sedan

Post by colin2007 »

oud topic, maar misschien dat er meer mensen zijn die het willen weten:

er zit (ook bij sommige modellen met OBD2) in de motorruimte een zwarte ronde connector onder een zwarte ronde dop
[ external image ]

via deze plug is het hele systeem uit te lezen wat in sommige gevallen niet gaat met de andere connector omdat deze niet de benodigde K en of L lijnen heeft (weet ff niet uit mijn hoofd welke van de 2) deze zijn nodig om sommige systemen 'wakker' te maken om ze te kunnen benaderen

via de 20 polige plug (BMW heeft deze interface trouwens geen OBD genoemd maar ADS: Actieve DiagnoseStekker) is het ook mogelijk om je OIL en SERVICE INTERVAL reset uit te voeren zonder dure apparatuur een paperclip of draadje is genoeg

als er belangstelling voor is (en het nog niet ergens anders op het forum is uitgelegd) dan plaats ik hier wel een topic over

royvk
Neutraal
Type Auto: E46 3.18i Sedan januari 2000

Post by royvk »

heb ook een E46 3.18i uit januari 2000, heb zowel de stekker onder het dashboard, als de "pacman" stekker bij het dashboard, dus moet er wel degelijk zitten

mvg
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”