Beste bmw rijders ,
Heb vandaag bij het resetten van waarschuwingslamp micro filter ook nog de achterremblok / remschijfvervangen icoon gereset wat niet had moeten gebeuren geeft alleen km ----- aan terwijl er toch een km stand erop moet .
Na paar keer resetten krijg ik nog steeds de zelfde melding van achterremblokvervangen remschijf controleren.
Weet iemand of ik dit handmatig kan herstellen of moet er via een computerprogramma aangepast worden.
Alvast bedankt ,
Gr, Sanjay
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
resetten
Moderator: Moderator Team
Re: resetten
Remmen kan en mag je alleen resetten bij het vervangen van de remmen en natuurlijk de slijtindicator. deze meet gedurende de levensloop de dikte van de blokken en berekent vanuit je rijstijl de te behalen afstand voor je remblokken.
Nu dat je het gereset hebt en hij geen nieuw slijtindicator ziet, zegt ie de remmen zijn niet 100% dus zal ie een waarschuwing geven dat er iets mis is met de remmen.
Om het op te lossen... Moet je met een nieuwe slijtindicator weer naar 100% terug stellen. Maar dan zal hij weer 50.000km ofzo aangeven wat jouw remmen niet meer zullen halen. Dus om het juiste weer aan te kunnen geven, zal bij de bmw dealer een cbs correctie uitvoeren via de isid testkast. Dit is ook alleen mogelijk als de remmen nog niet ver genoeg heen zijn. Dit ziet hij via de huidige slijtindicator. Een nieuwe slijtindicator is veel te dik voor je huidige remblokken. Voorremmen is volgens mij minimaal 6,2mm wat te corrigeren is. Zo'n 40% is dat.
Dus dan is het of langs de dealer voor correctie, of je remmen vervangen om het goed te krijgen. En aub nooit zomaar de remmen meer resetten als je dat niet hebt gedaan. Anders klopt het systeem niet meer.
Nu dat je het gereset hebt en hij geen nieuw slijtindicator ziet, zegt ie de remmen zijn niet 100% dus zal ie een waarschuwing geven dat er iets mis is met de remmen.
Om het op te lossen... Moet je met een nieuwe slijtindicator weer naar 100% terug stellen. Maar dan zal hij weer 50.000km ofzo aangeven wat jouw remmen niet meer zullen halen. Dus om het juiste weer aan te kunnen geven, zal bij de bmw dealer een cbs correctie uitvoeren via de isid testkast. Dit is ook alleen mogelijk als de remmen nog niet ver genoeg heen zijn. Dit ziet hij via de huidige slijtindicator. Een nieuwe slijtindicator is veel te dik voor je huidige remblokken. Voorremmen is volgens mij minimaal 6,2mm wat te corrigeren is. Zo'n 40% is dat.
Dus dan is het of langs de dealer voor correctie, of je remmen vervangen om het goed te krijgen. En aub nooit zomaar de remmen meer resetten als je dat niet hebt gedaan. Anders klopt het systeem niet meer.