Hallo,
Ik heb een tijd geleden een BMW 330i E91 gekocht. Super auto maar zit de laatste tijd met een raar probleem.
Het probleem is dat mijn rechter xenon koplamp vaak niet aanspringt als ik het licht aanzet. Vaker helpt het als ik met de lichtschakelaar speel en deze van automatische stand eens omschakel naar de gewone stand. Soms helpt het ook niet en kan ik de lampen 10keer aan en uit zetten maar blijft de rechter koplamp uit. Vaker werkt de koplamp ook gewoon dagen goed.
De xenon lampen zijn al vervangen en de omvormer bij de rechterkoplamp is ook nieuw. Uitlezen van de storingsmelding heeft mij ook niet veel wijzer gemaakt.
Ik heb zelf het vermoeden dat het ergens een slecht of los contact is waardoor de rechterkoplamp niet aanspringt. Ik heb gelezen dat er achter de lichtschakelaar ook nog een kastje zit wat de koplampen schakelt?
De BMW heeft verder adaptive headlights en als beide koplampen aan zijn werkt dit verder prima. Als de rechter koplamp niet aan is werkt dit systeem niet maar volgens mij is dit normaal (staat in de handleiding).
Iemand enig idee waar en hoe ik het beste naar deze storing kan zoeken?
Groeten,
Mark
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Probleem rechter Xenon koplamp BMW E91
Moderator: Moderator Team