BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Foutmelding stuurslot e92

Forum voor alle E9X serie vanaf vanaf 2006 tot 2012.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Thibor
Neutraal
Type Auto: 320cd 2007

Foutmelding stuurslot e92

Post by Thibor »

Ik heb een 320 e92 van 2007
Nu zit ik met het probleem dat er altijd een foutmelding opkomt van het stuurslot (blijft er constant opstaan) Nu was de vraag of dit gemakelijk valt weg te halen...? ik ben bij een bmw garage geweest en ze zeiden dat ze de wagen moesten opnieuw programmeren en dat het dan MISSCHIEN zou opgelost zijn ten koste van 275euro moest het dan nog niet in orde zijn zou er een nieuwe stuurkolom inmoetten...

Naar mijn mening is er niets mis met het stuur dus is er geen makkelijkere manier om dit op te lossen?

Mvg Thibor

Marco520d
Neutraal
Type Auto: BMW520d E61 2007

Re: Foutmelding stuurslot e92

Post by Marco520d »

Hoi Thibor,
Bij mij is van de week hetzelfde gebeurd en de dealer meld dat de stuurkolom vervangen moet worden.
Hoe is het bij jou afgelopen?
Ik heb zelf een 520d E61 uit 2007.
Het rode lampje brand, direct bij het insteken van de sleutel. Systeem meld dat ik de auto niet moet afzetten omdat hij anders niet meer gestart kan worden. Hij start echter probleemloos. Stuurslot gaat er netjes op en af, alleen die irritante code blijft.
Opgegeven reparatiekosten door de dealer zo'n € 1.000,-, dacht het dus niet. Hadden toevallig recent een andere klant gehad, die er in Frankrijk mee was, en ook daar is de stuurkolom vervangen.
Als het niet op een andere manier opgelost kan worden rijd ik er zo een paar jaar mee verder.
Weet iemand een andere oplossing als de stuurkolom vervangen (moet m.i. een oplosbare elektronische storing zijn in het stuurslot)
Hoor graag van jou (of iemand anders).

Mvg. Marco

Kouwearie
Neutraal
Type Auto: (2008) 1-series 3-deurs hot turbodiesel hatchback 248pk 510nm koppel - standaard aan de buitenkant

Post by Kouwearie »

Hou maar op, wat een drama als je deze storing hebt... Is ook echt een lekkere, stuurkolom vervangen, halve dashboard moet gedemonteerd worden, dat is nou niet bepaald bevorderlijk voor een kraak en rammelloos interieur in de toekomst. En er is geen manier om het er uit te programmeren zoals eerder werd gesteld. Wel een manier om simpel geld te verdienen voor de aanbieder, wetende dat dat het toch niet worden gaat. Er is maar een optie: Stuurkolom vervangen. En ik spreek uit ervaring: En een lang en gelukkig leven hoeft het na vervangen stuurkolom niet te worden, binnen een maand kan het weer hetzelfde verhaal zijn... (Garantie op dat het kapot gaat, want dat gaat t als je pech hebt....)
Je kan er natuurlijk voor kiezen om het zo te laten, maargoed, als ik alleen al denk wat een inruilprijs doet(vooral bij 2007 of nieuwer) als deze storing er in staat...man man man...nog gekker dan in je broek pissen, niet gezeken en toch nat...

bak
Neutraal
Type Auto: 318d

Post by bak »

" Lenkradverriegelung gestort" "auto kan na afschakeling niet meer gestart worden" (stuurslot)
Gister is er een geheel nieuwe stuurkolom in geplaatst, en programmering aangepast. €630 incl leenauto.
Heb de defect hier liggen en ga deze maar eensuit elkaar slopen.

update

geheel open geschroefd;
klein motortje welke met een overbrengmechanisme een haak bediend welke in de as van de stuurkolom grijpt. Positie wordt oa bewaakt door een print welke er bovenop gemonteerd zit. (4 aansluitingen)
Volgens mij de volgende keer; stuurkolom los, stuurslot onderdelen verwijderen, haak stuurslot vastzetten in "vrijloop" en geheel los in dash laten liggen. (motor moet natuurlijk nog wel overbrenging kunnen bedienen met sensor)

gjvandalen
Neutraal
Type Auto: 325i Cabrio

Post by gjvandalen »

Ik heb dit probleem nu ook, auto wil niet meer starten. Het elektronische stuurslot zit "vast". Dus dan maar een nieuwe stuurkolom van € 1.000, moet niet gekker worden
Post Reply

Return to “2006 - 2012 (E90, E91, E92, E93)”