BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

brakemax sport remschijven set ervaringen en zelf monteren?

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
BMWgbn87
Neutraal
Type Auto: 325i e36

brakemax sport remschijven set ervaringen en zelf monteren?

Post by BMWgbn87 »

Hallo beste forumleden :)

Daarnet heb ik een brakemax-sport-remschijven+sport-remblokken set besteld Zal eerdaags worden bezorgt Ik ga van kromme OEM schijven naar nieuwe sport remschijven toe Ben benieuwd wat me te verwachten staat

Mijn vraag is Is het met een duidelijke howto makkelijk en/of aan te raden om de vervanging van de remschijven en remblokken zelf uit te voeren Of raden jullie mij aan het bij een garage te laten doen?
Is er iemand hier die ervaring heeft met vervangen van remmerij?

En toevallig iemand gebruikservaring met brakemax remschijven?
BrakeMax-remschijven sport.. Ter vervanging van originele remschijven. Passen gewoon op de standaard aansluitingen etc.
[ external image ]

Thanks voor de reacties alvast

Groeten.. Gerben
-- BMW 325i e36 --

Nick316
Neutraal
Type Auto: bmw 316 touring

Re: brakemax sport remschijven set ervaringen en zelf monter

Post by Nick316 »

hallo

als ik heel eerlijk ben denk ik dat je het beter zelf doet ik weet niet of een garage snel onderdelen onder een auto legt die niet bij hun gekocht zijn

is wel een zeer nice setje zo te zien heb er verder geen ervaring mee helaas

Topic Author
BMWgbn87
Neutraal

Post by BMWgbn87 »

ja zo dacht ik dus ook..
meeste garages staan niet te springen om jongetjes met online gekochte onderdelen :) denk ik zo.
en volgens meeste how-to's op internet lijkt het vrij simpel.

Zo op het oog ziet de set er wel goed uit Ik zal hier wel laten weten of het in de praktijk ook goed werkt :)

Thanks voor je reactie
-- BMW 325i e36 --

MAd
3e Versnelling
Type Auto: 525i Touring E39

Post by MAd »

Hallo BMWgbn87,

Mooie set hoor. :ja:

Ik wilde u nog een tip meegeven voor het behoud van de remmenset.

Let je er wel goed op, dat je de remmenset netjes inremt.
Je hoort vaak dat binnen de kortste keren de remschijven weer krom zijn.

Inremmen dat doe je met beleid, de eerste 300 km hard en bruusk remmen voorkomen.
door het hard remmen heb je een hele grote kans dat de remblokken verglazen, en deze verglaasde remblokken, die remmen echt heel erg slecht, je moet trouwens ook erg veel kracht gebruiken om te remmen.
Op deze manier zijn de remschijven ook erg snel krom.

Als je dit al wist, dan dit bericht als niet geschreven te beschouwen, dan was deze tip onnodig.

Ben erg benieuwd hoe deze mooie set remt, maar dat weet men pas na een aantal kilometers.

Succes.

Ik wens u alvast een hele goede jaarwisseling toe, en een zeer gezond 2012

Met vriendelijke groet,

Ad

ArnoldC
1e Versnelling
Type Auto: 318 D Compact (E46)

Post by ArnoldC »

Als je het zelf doet, let wel dat je de wielnaaf waarop je de schijven monteert zeer goed schoonmaakt (dus gewoon alle roest eraf/blankschuren!), anders kan de schijf zijn warmte niet goed afvoeren en is hij ook weer krom, en geen vet ertussen! Wel de remklauwen/remklauwhouders netjes schoonmaken en met kopervet of keramisch vet invetten op de contactvlakken (met de remblokken) tegen vastzitten.

Topic Author
BMWgbn87
Neutraal

Post by BMWgbn87 »

@MAd:
Thanks voor de tip.
Ik zal mij er zeker aan houden. Na die aantal km's zal ik wel even aankijken wat mijn ervaringen zijn met deze remset. En plaats het hier om het te delen :)

@ArnoldC:
Dan is waarschijnlijk mede om die rede mijn huidige remset naar de gallemiezen gegaan.. Wielnaaf is op dit moment beetje verroest.
Indien ik het zelf ga doen zal ik de wielnaaf aan beide kanten helemaal netjes schuren.
Beter langer bezig met monteren en voorkomen van onnodige slijtage dan snel en vlugtig vast zetten idd :)

Maar ik denk dat ik het door een garage op laat zetten, door de leverancier van de remmenset. Aangezien ik remmen nooit zelf heb vervangen vind m'n vriendin het eng dat ik het zelf doe.. Wat een vertrouwen.. :cry:
De leverancier van deze set zet voor 60euro de remmenset+remblokken op de auto. Vind ik best meevallen qua prijs. Vinden jullie ook?

En iedereen een fijne jaarwisseling en een goed 2012! :ja:
-- BMW 325i e36 --

WdePundert
3e Versnelling
Type Auto: 118I

Post by WdePundert »

Heel verstandig. Ik geef je vriendin gelijk. Met zo iets essentieels als remmen moet je geen risico nemen. :ja:
Verba volant, scripta manent.

Topic Author
BMWgbn87
Neutraal

Post by BMWgbn87 »

Ja idd.
Ik heb het idee dat met een goede how-to ik er wel uit zal komen maar voor de zekerheid is het idd het veiligst om het bij de garage te doen.

want ik wil graag nog mijn ervaringen met de remmenset hier over een paar weken met jullie delen :)
-- BMW 325i e36 --

Topic Author
BMWgbn87
Neutraal

Post by BMWgbn87 »

Ik heb nu de remmenset +/- 400km eronder zitten.

Rijd prima. Zeker in vergelijking met de kromme remschijven die eronder zaten ;)

Heb geen harde remacties hoeven uit te voeren, dus weet even niet of de rem prestaties beter zijn als OEM.

Maar ook voor het oog is het wel leuk die sport remschijven. ( ik weet het... velgen hebben een poetsbeurt nodig.. )
[ external image ]
-- BMW 325i e36 --
Locked

Return to “Archief”