BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Aankoopadvies Bmw 1 serie

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
RG84
Neutraal
Type Auto: vw golf 4

Aankoopadvies Bmw 1 serie

Post by RG84 »

Beste mensen,

Ik ben nieuw hier op dit forum en nadat ik me heb voorgesteld is dit mijn eerste bericht.

Nu ben ik van plan in korte tijd een Bmw 1serie te kopen, alleen ben ik aan het twijfelen welke motor ik het beste kan nemen en welke de betrouwbaarste motor is. Omdat ik veel km naar me werk moet rijden dagelijks wil ik diesel gaan rijden. Zelf ben ik aan het denken aan een 120 met 163pk, echter zou ik ook tevreden zijn met 122pk (118).

Ik heb gelezen hier op het forum dat de motoren tot 2007 beter zijn dan die erna? Waarom zijn deze beter?

Ook vraag ik mij af om de hoeveel Km de distributieriem (of het is ketting?) vervangen moet worden.. en wat verder de onderhoudskosten per jaar zijn, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

Hoop dat jullie mee kunnen helpen met bovenstaande vragen :)

Groeten Remy

hancil
Neutraal
Type Auto: E87 118D

Re: Aankoopadvies Bmw 1 serie

Post by hancil »

Hallo RG84

ik heb zelf een vijfdeurs 118d exc met I-drive en 143pk van 2008 en dat bevalt prima,
wel als huisselectie gekocht bij de dealer
Onderhoudsbeurten om de ong 30000km en de distributieketting behoeft geen onderhoud,
met een gem verbruik van 1op 19 bij afwisselend gebruik van stad en snelweg
bevalt mij prima

grtn Hans

boytje84
Neutraal
Type Auto: bmw 118i

Post by boytje84 »

ik heb een 118i uit 2006
hier voor een vw golf 4 je weet niet wat je over komt als je een 1serie heb is echt een wereld van verschil heerlijk stil geweldige wegligging weinig toeren op de snelweg nog geen 3000 bij 120km/h vergeleken de ruim 4000 van de golf.
1 serie is echt een aanrader

WdePundert
3e Versnelling
Type Auto: 118I

Post by WdePundert »

Zelf heb ik ook ooit Golf gereden. Zoals mijn bovenbuurman al zegt zijn deze niet te vergelijken. Duidelijk klasseverschil.
Verba volant, scripta manent.
Post Reply

Return to “1 Series”