Hoi hoi,
Ik heb weer een vraagje (jaja blijf aan de gang)
Momenteel heb ik bij mijn bmw (E46 323i bj: 2000) de accu achterin zitten maar ik wil dus een 2e accu erbij plaatsen omdat ik redelijk vaak de muziek aan heb staan en met de zomer de auto wil neer zetten en dan lekker buiten staan met de muziek aan.
Ik heb nog een hele goede accu staan van optima yellow top gel accu van 120 amp 280 euro die ik erin wil zetten achter en de orginele accu voorin plaatsen of een iets kleinere.
Daarnaast heb ik nog een diode spillter waar je op aansluiting 1 de dynamo zet en aansluiting 2 accu 1 en aansluiting 3 accu 2
Wat er dus gebeurt is dat alle 2 de accu''s opladen tijdens het rijen maar dat de ene accu de ander nooit kan leegtrekken.
Ik wil de accu achterin dus alleen voor de muziek gebruiken (subwoofer en versterkers/boxen Evt navigatie scherm voorin) En de andere accu gewoon voor de rest.
Dit alles heb ik gestest met een brommobiel en dat ging prima dus denk dat de dynamo van de bmw wel voldoende is.
De vraag nu is als ik de motorkap open en ik sta voor de motor heb ik links boven een open ruimte (groot genoeg voor een accu bij andere bmw''s volgens mij ook de plek waar normaal de accu zit) daar zitten 3 ophangpunten met schroefdraad erin ook zligt er een rode plus kabel/aansluiting en ook een punt voor massa.
Is er een speciale beugel hiervoor of iets waar je de accu in kan zetten ? zoja waar te halen.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Bmw e46 met accu achterin 2e accu voorin maken
Moderator: Moderator Team
-
- Neutraal
- Type Auto: Bmw 323i E46
-
- 1e Versnelling
- Type Auto: 318 D Compact (E46)
Re: Bmw e46 met accu achterin 2e accu voorin maken
Deze ruimte is inderdaad om een accu in te zetten, en wordt bij de 4 cilinder benzines gebruikt. Deze hebben geen accu achterin. Je zou eens even de dealer kunnen bellen voor een accuklem en een massakabel, want deze ligt er niet (zit in de bak gelijk op de carrosserie geschroefd. Pluskabel zou je even moeten kijken hoe je dat doet, wellicht kun je deze aftakken van het plus punt onder de motorkap voor de starthulp/acculader. Of je dynamo het leuk gaat vinden weet ik niet, er staat op hoeveel ampere hij bij piek kan leveren.