Dag BMW kenners.
Ik wil graag het volgende probleem met een E30 325i 126kw voorleggen.
Na ongeveer een 10km rijden begint de auto in hogere toerentallen stil te vallen/vermogensverlies. Dit wordt dan steeds erger tot het punt dat je meteen bij wegrijden als vermogenwegval hebt en de auto stotterend beweegt. Bij koppeling in heb je wel goed toerenbereik over de hele linie.
Als de auto uitgezet wordt en na een paar minuten weer start is het weer goed voor een aantal kilometer voordat het weer begint.
Het volgende is reeds gedaan.
-Nieuwe brandstofpomp (2 nieuwe kapot in 1 jaar tijd al, vond ik ook al vreemd)
-injectoren gereinigd
Wat zou ik nog meer kunnen doen? Heeft het met luchtmassa te maken? Computer of sensoren?
alvast bedankt voor de hulp
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Raar probleem vermogenswegval
Moderator: Moderator Team
-
Bmw-325e-v6
- Neutraal
- Type Auto: BmW 325e (2,7 v6) 1986
Re: Raar probleem vermogenswegval
eyye
ik heb denk ik de zelfde probleem
heb sinds kort een bmw 325e v6 bj 86 en het weg trek gaat redelijk
maar zodra de 2500/3000 toeren komen gaat hij stotren en verliest
hij vermogen
ik heb denk ik de zelfde probleem
heb sinds kort een bmw 325e v6 bj 86 en het weg trek gaat redelijk
maar zodra de 2500/3000 toeren komen gaat hij stotren en verliest
hij vermogen
Harm heb je al je brandstof filter vervangen en misschien is het een idee om je tank schoon te maken.
2 nieuwe pompen in een jaar tijd is niet goed dus misschien zit daar ergens je probleem.
2 nieuwe pompen in een jaar tijd is niet goed dus misschien zit daar ergens je probleem.
-
325i
- 4e Versnelling
- Type Auto: E36 320i Sedan
pff dit kan zoveel zijn
lmm
lamda sensor (in geval van type2 E30 )
vacuum lek
computer die iets fout inregelt
z`n dingen
verstopping in brandstof systeem zou je normaal niet zeggen aangezien de auto koud wel goed loopt en dan meer benzine nodig heeft dan warm
ik zou eens met remmenreiniger gericht op dingen gaan spuiten als ik jou was dan weet je in ieder geval of je ergens een lek hebt
lmm
lamda sensor (in geval van type2 E30 )
vacuum lek
computer die iets fout inregelt
z`n dingen
verstopping in brandstof systeem zou je normaal niet zeggen aangezien de auto koud wel goed loopt en dan meer benzine nodig heeft dan warm
ik zou eens met remmenreiniger gericht op dingen gaan spuiten als ik jou was dan weet je in ieder geval of je ergens een lek hebt
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
-
325i
- 4e Versnelling
- Type Auto: E36 320i Sedan
Bmw-325e-v6 wrote: heb sinds kort een bmw 325e v6 bj 86
Denk niet dat jij zelf aan je auto moet gaan sleutelen aangezien je niet eens weet dat een BMW helemaal geen V6 heeft
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000