BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

stuur beweegt tijdens t rijden

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
don
Neutraal
Type Auto: bmw 318I

stuur beweegt tijdens t rijden

Post by don »

vraagje,hopelijk weten mensen hier hoe of wat,

ik heb een bmw e46 van 1999.
als de auto koud is rijd ie goed maar zodra de auto rond de 10 km heeft gereden dan begint t stuur op en neer te gaan(links naar rechts enz,kleine beetjes dus) en het is alleen bij lage snelheden tm 80 km per uur.maar ik vind t dus gek dat ie dat dus heeft alleen bij warme banden ofiets???????????????????????????????????????

iemand n idee????????????????????????? :roll:

WillemV
1e Versnelling
Type Auto: E36 316i touring "99

Re: stuur beweegt tijdens t rijden

Post by WillemV »

Het lijkt erop dat je fuseekogels vervangen moeten worden. Maar voor het zelfde geval is er een wiellager aan zijn eind gekomen.Ik had het zelfde hij stuurde bij hogere snelheid wat vaag. Door het heen en weer/op en neer halen van de wielen kwam ik er achter dat mijn fuseekogels versleten waren.

Heb je al je wielen heen en weer gehaald? Dit om te kijken of er speling in zit. Als dat zo is dan kan je wellicht je wiel zo draaien dat je de fuseekogel kan zien bewegen.

Ik ga trouwens aanst. zaterdag de complete draagarm incl. fuseekogels vervangen en daar zal ik iedergeval foto's van maken.

Een andere mogelijkheid is dat je platte vlakken op je banden hebt, recentelijk geslipt met de auto? Want dan heb je ook het idee dat je stuur op en neer beweegt.

Laat even horen wat je bevindingen zijn.

:zwaai:

Topic Author
don
Neutraal
Type Auto: bmw 318I

Post by don »

Ik ga dit weekend ff de auto op de krik zetten en de wielen controleren,maar t gekke is dus dat het stuur van snelheden van 40 tm 80 op en neer gaat en de eerste 10 km dus niet,dus eigenlijk alleen als de auto al warm gereden is.
Ik ben benieuwd naar je foto's,en hoop dat ik er snel achter ben,wat er met mijn bolide is??????

joey
Neutraal
Type Auto: E46 318ci

Post by joey »

Als je remt en hij trekt een kant op zijn dit meestal je fuseekogels als hij gewoon recht uitgaat dan is het vaak zo dat alleen de draag arm rubbers op zich makkelijk te controleren door je wagen op een 2 collommer te zetten en kijken gehele wiel plus veer poot speling heb als je dan kijkt naar je draag arm heb je rechts achter een rubber zitten als daar spelling op zit is het vrij makkelijk te maken en ook niet duur bij de Brezan zijn hier verstevigde rubbers voor te krijgen dat dit niet meer voor komt
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”