Beste forumleden,
sinds een maand of drie ben ik in het bezit van een BMW E39 520i executive van '98. Heerlijke wagen en rijdt als een spreekwoordelijke tiet!
Toen ik de auto kocht heeft de vorige eigenaar er xenon ingebouwd. Gezien de manier waarop de bedrading is aangesloten is dit niet allemaal even netjes gedaan. Nu krijg ik dan ook regelmatig storingen in het dashboard over de verlichting. Zo geeft de auto bij starten altijd de melding: "standlicht prufen". Mijn idee was dat dit komt doordat er geen weerstand zit in de xenon en de BC dus denkt dat de lamp stuk is. Klopt dit?
Helaas geeft de auto soms ook allerlei storingen, dat ik de mistlampen moet prufen, bremslichten, enz. enz. Soms knipperen mn knipperlichten ook sneller en dan gaat het weer op gewone stand. Overigens doen mijn lichten het wel gewoon. Heeft iemand een tip hoe hiermee om te gaan?
Daarnaast doet de cruise control het soms niet en dan weer wel. Mijn vraag is eigenlijk of de cruise control, als je hem voor de 1e keer aan zet, bij bepaalde snelheden niet aanslaat wegens veiligheid o.i.d. Bijvoorbeeld: ik wil de cruise control aanzetten op 140 km/h. Regelmatig pakt hij dan niet. Toen ik gisteren echter 100 km/h pakte hij opeens wel. Heeft dit met elkaar te maken of is het gewoon toeval?
Alvast hartelijk dank voor het meedenken!
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Licht en cruise control storingen BMW E39
Moderator: Moderator Team
-
Tom_Heijnen
- Neutraal
- Type Auto: BMW 520i Executive (e39)
Re: Licht en cruise control storingen BMW E39
Van je cruise zijn vermoedelijk wat tandjes afgebroken. Werkt bij bepaalde snelheden wel en dan weer niet.
Als je zeer handig bent en veel tijd hebt, dan heb ik wel wat foto's met tekst met een creatieve oplossing voor dit probleem.
Zelf heb ik even rond gekeken op internet voor een 2de hans. Ik heb er een gevonden voor €33 (incl. verzendkosten) in Duitsland. Werkt prima en bespaart een hoop werk.
Op de cruise staat type nr wat je voor jouw auto moet hebben.
Groeten Hans540i
Als je zeer handig bent en veel tijd hebt, dan heb ik wel wat foto's met tekst met een creatieve oplossing voor dit probleem.
Zelf heb ik even rond gekeken op internet voor een 2de hans. Ik heb er een gevonden voor €33 (incl. verzendkosten) in Duitsland. Werkt prima en bespaart een hoop werk.
Op de cruise staat type nr wat je voor jouw auto moet hebben.
Groeten Hans540i