hallo allemaal,
2 maanden geleden is mijn bmw 328i stuk gelopen, door kleppenschade. aangezien mijn blok al aardig gaar begint te worden (410.000km ongeveer) vind ik dit niet meer waart om het te gaan maken.
aangezien mij kameraad nog een e34 540i blok heeft staan met automaat bak compleet met computers dynamo viscofan startmotor enz enz, zit ik te twijfelen of dit gaat passen.
natuurlijk weet ik dat ik de motorsteunen moet aanpassen eveneens mijn versnellingsbak steunen, misschien mijn cadan as verkorten.
mijn vraag is: zijn er personen wie dit eerder gedaan hebben, of zijn er personen die een andere motor aanprijzen voor de swap? ik heb al even gegoogeld maar kan nog weinig vinden.
ik zit trouwens niet te wachten op een M-motor ofzo, want zon blok kost een vermogen.
een 540i motor met bak compleet, kan ik voor 600euro overnemen.
wat zijn jullie ideeën?
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
e36 motor swap e34 540i
Moderator: Moderator Team
-
robin525
- Neutraal
- Type Auto: e28+e39 samen 7.9liter
Re: e36 motor swap e34 540i
veel succes,ik zou eerst offenga ff bellen.
91er 525i.licht gemodificeerd.