BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Motor stopt ermee X5 uit 2001

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
sandermolhoek
Neutraal
Type Auto: 316

Motor stopt ermee X5 uit 2001

Post by sandermolhoek »

Beste forummers,
Ik heb sinds 1,5 maand een mooie X5 3.0i uit 2001 met 135000 km op de klok. 2weken geleden begon echter de ellende.
Reed op de snelweg en plotseling begon de motor wat te stotteren en vermogen te verliezen. Het motormanagementlampje begon ook te branden. Ik de ANWB gebeld welke een uur heeft lopen zoeken naar oorzaken van de storing, motor uitgelezen waar onder andere de volgende storingen in stonden. Mengselverhouding bank 1 te arm, mengselverhouding bank 2 te arm en een paar misfirecodes. In eerste instantie liep de auto nog wel stationair maar erg rommelig, alsof hij op 4 of 5 poten liep. Echter het duurde niet lang want hij begon steeds beroerder te lopen tot het moment dat hij helemaal niet meer wilde starten. Uiteraard afgesleept naar mijn garage. Hij heeft de auto daar s'morgens gestart en toen liep hij al wel weer beter maar wel op 4 of 5 poten. Hij zei meteen dat het waarschijnlijk aan de vacuumleidingen lag, 1 van deze leidingen zou een scheurtje in zitten. Alles vervangen voor meer dan 500 euro. Proefgereden en hij liep weer absoluut perfect. Ff snel getankt en daar ging ik... tot eergisteren. Na de Schiphol tunnel exact hetzelfde verhaal als 2 weken terug. Weer weggesleept etc...Nu is het volgens de garage de brandstofpomp! En wel om de volgende reden, de auto schijnt alleen dit probleem te krijgen wanneer er nog maar 20 liter of minder benzine in de tank zit, hij denkt dat de brandstofpomp dan geen koeling meer krijgt van de benzine zelf waar hij schijnt in te hangen. daardoor raakt hij te warm en kan niet meer pompen. Het lijkt mij een stom verhaal want dan zouden alle X5en uit dat jaar dit probleem moeten hebben. Hij had de brandstofdruk ook gemeten en deze begon bij starten op 7 bar en donderde daarna naar beneden naar 1 bar en dan liep hij uiteraard niet goed meer.
Heeft iemand dit eerder gehoord of moet ik eerst de halve auto gaan vervangen voor dit probleem is opgelost?
Feiten even kort op een rij
- storingcodes mengselbank 1 te arm en mengselbank 2 te arm
- misfires dierse zuigers-
- alle vacuumslangen reeds vervangen
- bobines in orde
- brandstofdruk te laag, valt van 7 naar 1 bar
- probleem lijkt alleen te onstaan wanneer de tank nog 1/4 benzine heeft of minder
- bij volledig koude motor start hij wel maar loopt onregelmatig stationair, stort na een paar minuten helemaal in.
HELP!!! :nou:
Bij voorbaat dank, groet Sander

WdePundert
3e Versnelling
Type Auto: 118I

Re: Motor stopt ermee X5 uit 2001

Post by WdePundert »

Het bericht was dubbel geplaatst, dus ik heb er één verwijderd.
Verba volant, scripta manent.
Locked

Return to “Archief”