BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Tuning 118 D automaat E87 06-2011

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
RetroMan
Neutraal
Type Auto: BMW 118d automaat

Tuning 118 D automaat E87 06-2011

Post by RetroMan »

Goede middag,

Ik heb een 118 D automaat E87 06-2011 Business Line Ultimate Edition gekocht.

Wie heeft er ervaring met het tunen van deze auto (met name automaat / diesel) en wil deze ervaringen met mij delen?

Gaat de performance echt omhoog en het brandstofverbruik echt omlaag (bij gelijke rijstijl)? Of is er toch ergens een keerzijde?

Waar laten doen? Kosten? Wat gebeurt er na een bezoek aan de dealer? Software update?

Vragen, vragen....

|\/|

ArnoldC
1e Versnelling
Type Auto: 318 D Compact (E46)

Re: Tuning 118 D automaat E87 06-2011

Post by ArnoldC »

Zou het niet doen. Heb meerdere verhalen gelezen dat de automaatbak tuning niet erg leuk vind. En een nieuwe automaatbak wil jij niet betalen denk ik! Daarnaast is de kans inderdaad groot dat na software update door de dealer de tunings software weg is. En in een 118d kom je naar mijn mening toch niet veel vermogen te kort hoor! Dus kortom ik raad het je af.
Locked

Return to “Archief”