Hallo beste Danny,
Alle auto's kosten geld.
Koop altijd een auto met gezond verstand, neem altijd iemand mee die veel van auto's afweet, dat scheelt wel in de onkosten.
Bekijk altijd goed de carrosserie, en eventueel de onderzijde.
Bekijk ook de km stand en de pedaalrubbers en de stoelen, of deze zijn ingezakt.
Dit zegt vaak veel over de km. stand van de auto.
De pedaal rubbers zou je zeggen, ja, indien deze geen of weinig profiel hebben, dan zitten er aardig km's op de teller.
Als de stoelen niet meer zo stevig meer zitten, dus zeg eigenlijk sponzig, dan heb je ook weer te maken met veel km's.
Vraag om eventuele rekeningen en het onderhoudsboekje, dat zegt weer erg veel indien dit aanwezig is met het verrichte onderhoud aan de auto.
Maar dit geld eigenlijk veel bij elk merk en type auto.
Laat anders een aankoop keuring verrichten bij de ANWB of de Dekra, tegenwoordig hebben we ook de TüV aankoopkeuring.
Reken dan wel op een onkosten post van ongeveer 285,00 euro, want dat kost deze aankoopkeuring, maar het kan u wel een hoop ellende schelen!!
U krijgt er dan wel een goed overzicht bij geleverd wat eventueel de problemen kunnen zijn, of dat deze auto met vlag en wimpel goed is bevonden.
Koop nooit overhaast een auto, er staan echt genoeg auto's te koop, denk echt nooit dat dit echt de laatste of de enige is in dat type en soort! Ga gewoon er lekker voor zitten, en stroop het intertnet even af, Google de naam even van de garage, of deze wel goed is, want er zit echt erg veel kaf onder het koren, en een slechte auto heeft u snel gekocht, daar is de aankoopkeuring dus voor, vermeld het wel even bij de handelaar of garage dat u dit wil gaan doen, en zet het door als het zelfs mag, als de auto naar uw zin is, altijd doen dus die aankoopkeuring.
Begin niet met een 6 cilinder, tenzij je dit echt zeer zeker wilt.
Kijk eens naar Jonas, begonnen met een 4 cilinder, en tot tevredenheid.
Het scheelt je echt veel in de knip met het onderhoud.
Heb je een handige pa of een familielid, dan is dit erg meegenomen in het budget en de uitgaven.
Ik zelf verricht vanaf het begin af aan dat ik auto rijd, zelf het onderhoud, repareer alles zelf, scheelt toch snel dik 40 tot 70 euro aan uur loon van de garage.
Ik heb een aantal vrienden en kennissen die een garage bedrijf hebben, dat is ook mooi meegenomen.
De onderdelen haal ik allemaal via ebay.de uit Duitsland vandaan, scheelt erg veel in prijs tegen Nederland!
Voorbeeld: de afneembare trekhaak van mijn E39 touring.
Afneembare trekhaak van Westfalia met kabelboom, kost in Nederland ruim 900,00 euro excl. montage.
Deze set koste mij in Duitsland slechts 399,90 euro incl. verzendkosten en BTW, de rest steek je lekker in je pocket, en kan daar weer andere dingen mee doen!
De montage heb ik dus zelf verricht.
Zo gaat dat met rem onderdelen en andere onderdelen net zo, soms met iets kleinere marges.
Dus indien u iets nodig heeft, kijk dan eerst op ebay.de
typ dan wel het gezochte onderdeel in in het Duits. Dat is het enige nadeel.
Ik wens u veel succes toe, met het vinden van de juiste auto.
Met vriendelijke groet,
Ad