BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Welke velgen mogen er wettelijk onder een compact 316ti
Moderator: Moderator Team
-
- Neutraal
- Type Auto: 316ti compact
Welke velgen mogen er wettelijk onder een compact 316ti
Men vraag is dus welke velgen en benden er onder een compact mogen gestoken worden voor probleemloos door de keuring te raken.
-
- 4e Versnelling
- Type Auto: 318i (E46)
Re: Welke velgen mogen er wettelijk onder een compact 316ti
De velgen mogen niet teveel uitsteken uit de wielkasten. Het maakt in nederland voor de apk niet uit of jij 15 of 19 inch velgen onder je auto hebt en welke maat banden.als de omtrek van de band wijzigt, dan klopt je snelheidsmeter wel niet meer.daar moet je wel rekening mee houden.
Als ik bv een velgmaat ga aanpassen door bv sportvelgen..
Dan reken ik de bandhoogte (=percentage van de bandbreedte, en 2e getal van de bandenmaat) terug door het aantal veranderde inches, dus stel :
Ik ga van 185/65/14 naar 215/45/17 dan klopt mijn snelheidsmeter exact met de originele maat, er zijn rekenmodules voor te vinden op google
Dan reken ik de bandhoogte (=percentage van de bandbreedte, en 2e getal van de bandenmaat) terug door het aantal veranderde inches, dus stel :
Ik ga van 185/65/14 naar 215/45/17 dan klopt mijn snelheidsmeter exact met de originele maat, er zijn rekenmodules voor te vinden op google

-
- 4e Versnelling
- Type Auto: E36 320i Sedan
Volgens mij alles wat minder dan 3cm uitsteekt is APK goed
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
zo lang je loop vlak van je band niet onder de wagen uitsteekt mag je het zo gek maken als je zelf wilt.