BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Versnellingsbak zit vast!

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
panic
Neutraal
Type Auto: 320d sedan

Versnellingsbak zit vast!

Post by panic »

Help! Waar ik net onderweg naar mijn werk begint mijn versnellingsbak ineens stroef te gaan,waarop hij ineens besluit om maar in de 1e versnelling vast te blijven zitten! Geen beweging meer in de pook te krijgen! Omdat ik geen zin had om als vrouw zijnde langs de weg te blijven staan maar in z'n 1 naar me werk gereden!
Net proberen uit te zoeken waar ik kan kijken of er nog genoeg olie in zit,maar aangezien ik niet weet waar het zou moeten zitten daar maar weer mee gestopt :( heb de juiste olie daarvoor in de auto zie ik net maar veel kan ik er dus niet mee.
Wordt het nu een nieuwe versnellingsbak???????????
Iemand ervaring met een BMW 320d sedan???

WdePundert
3e Versnelling
Type Auto: 118I

Re: Versnellingsbak zit vast!

Post by WdePundert »

Vreemd verhaal, wie heeft er zo maar versnellingsbakolie in de auto liggen. Mogelijk was er al eerder wat aan de hand met de bak. Is de auto niet van jezelf?
Verba volant, scripta manent.

Topic Author
panic
Neutraal
Type Auto: 320d sedan

Post by panic »

Nou nee,niet "zomaar" deze lag er al in toen ik de auto kreeg,en toen ik net ging googlen op deze olie stond er dat die gebruikt kan worden voor hydraulische versnellingsbak,stuurbekrachtiging enz.
En jazeker het is mijn eigen autootje!

WdePundert
3e Versnelling
Type Auto: 118I

Post by WdePundert »

Voor mijn gevoel echter toch nog steeds een aanwijzing dat er al wat langer iets met de versnellingsbak aan de hand was.
Verba volant, scripta manent.

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Post by 325i »

of gewoon wat stuurbekrachtegings vloeistof bijgevult.
Maar ik heb dit al eens met een E36 gehad die bleef steken in de 2 toen met geweld toch eruit gekregen maar toen ging die nooit meer in z`n 2e gang en moest de bak dus vervangen worden.

Olie zou je kunnen vervangen alleen een bak die niet meer schakelt lijkt me sterk dat het de olie is
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”