BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Reparatie kosten 316 ti compact

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
san_10
Neutraal
Type Auto: BMW 316 ti compact

Reparatie kosten 316 ti compact

Post by san_10 »

Hallo allemaal!

Ik zit met een ontzettende dure reparatie en aangezien ik niet veel verstand heb van auto's kom
ik er niet uit.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Vorige week ben ik naar de BMW dealer geweest omdat mijn motorlampje brandde.
Na het analyseren bleek dat mijn computer een DME software update nodig had.
Hierna was ik ongeveer 180 euro kwijt.

Na 4 dagen begon het motorlampje weer te branden, dus ik gebeld naar de dealer en een afspraak gemaakt voor vanochtend.
Nu bleek dat mijn katalysator kapot is, en hiervan alles gerepareerd moet worden, 3 sondes moet vervangen worden, hitteplaten, twee maal een pakking en nog meer. Uiteindelijke reparatiekosten zouden zijn: E1600,-

Ik schrok hier ontzettend van en vraag mij af of dit wel klopt?!
Vorige week is de auto uitgelezen en nergens heb ik het woord katalysator gehoord, hij is gerepareerd, en na een aantal dagen is de katalysator helemaal kapot??
Zoals eerder gezegd weet ik er erg weinig van maar dit kan ik mij niet goed voorstellen, waarom zou het lampje pas weer na 4 dagen gaan branden als de katalysator kapot is?
Ik kreeg er bij de dealer geen duidelijk antwoord op.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
Mijn dank is groot!

Groeten, Sanne

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Re: Reparatie kosten 316 ti compact

Post by 325i »

Dealer kost idd wat.
Zelfs als dat allemaal vervangen moet worden kan het wel een stuk goedkoper hoor.
Ik snap alleen niet waarom je lamba sondes moet vervangen als de kat kapot is maargoed ze zullen wel bang zijn dat ze de boel niet loskrijgen en bij een dealer denken ze de klant betaald toch en helaas is dat ook zo.

Waar woon je ergens wellicht dat ik je een stuk goedkoper kan helpen
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”