Twee weken geleden na een lange reis richting Oostenrijk, merkte ik dat bij lage toeren (<2000) er bijna geen/vertraagd reactie op het indrukken van het gaspedaal. Later kreeg ik ook een geel storingslampje die wees op storingscode P0401. Na wat zoeken op internet, kwam ik de meest voor de hand liggende oorzaak een vervuilde EGR.
Daarop heb ik met behulp van de DIY instructies de EGR gedemonteerd en schoongemaakt. Er zat nogal wat roet en olie in.
Alles weer in elkaar gezet en de volgende dag was het controlelampje uit en de melding verdwenen uit het overzicht met meldingen in de I-drive.
Echter het inhouden / niet reageren op het gaspedaal onder de 2000 toeren is gebleven.
Mijn vraag is natuurlijk: wat kan de oorzaak zijn van dit euvel.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Storingscode P0401, Exhaust Gas Recirculation Flow Insuffic
Moderator: Moderator Team