Motor loopt bij koude motor niet goed
Posted: 03 Sep 2014 20:44
Hi,
Heb een bmw 1 serie 2006 waar de motor al een tijdje niet goed loopt. Naast het feit dat motor volbaar niet goed loopt ging ook emissie lampje branden. Garage geweest. Heeft bougie vervangen (motor liep op 3 cilinders), diverse reinigers gebruikt in benzine, motorolie ververst etc. lampje uit emissie uit. Injectoren zijn gereinigd en gemeten. Zijn "rommelig" maar alles binnen de marge. Alles is verder uitgelezen kwamen geen bijzonderhedem uit.
motor loopt redelijk. Maar nog niet optimaal.
- 42k op teller. De auto heeft bij vorige eigenaar tijdje stil gestaan 6 mnd. En alleen korte ritten gemaakt. En toen ben ik er in gaan rijden. Niets vervangenf verschoont.
- als ik start bijv s ochtends dan hapert motor. Beetje horterig en stoterig. Na km 10 of 15 min rijden dan is motor warm en lijkt probleem weg. Motor loopt prima
- ik heb het gevoel dat motor niet goed trekt.
- verbruikt veel olie. In mei vervangen. Heb 8.000 km gereden. En nu weer 1 liter erbij gegooid.
- garage denkt om injectoren te vervangen, maar is dat het probleem? En wat zijn de verwachten kosten hiervan
- andere richtting zou katalysator zijn.... Die kapot is. Vervuild omdat deze lang heeft stilgestaan. Naast dit. Wat zijn de kosten hiervan.
Of is het iets anders? Iemand een suggestie?
Heb een bmw 1 serie 2006 waar de motor al een tijdje niet goed loopt. Naast het feit dat motor volbaar niet goed loopt ging ook emissie lampje branden. Garage geweest. Heeft bougie vervangen (motor liep op 3 cilinders), diverse reinigers gebruikt in benzine, motorolie ververst etc. lampje uit emissie uit. Injectoren zijn gereinigd en gemeten. Zijn "rommelig" maar alles binnen de marge. Alles is verder uitgelezen kwamen geen bijzonderhedem uit.
motor loopt redelijk. Maar nog niet optimaal.
- 42k op teller. De auto heeft bij vorige eigenaar tijdje stil gestaan 6 mnd. En alleen korte ritten gemaakt. En toen ben ik er in gaan rijden. Niets vervangenf verschoont.
- als ik start bijv s ochtends dan hapert motor. Beetje horterig en stoterig. Na km 10 of 15 min rijden dan is motor warm en lijkt probleem weg. Motor loopt prima
- ik heb het gevoel dat motor niet goed trekt.
- verbruikt veel olie. In mei vervangen. Heb 8.000 km gereden. En nu weer 1 liter erbij gegooid.
- garage denkt om injectoren te vervangen, maar is dat het probleem? En wat zijn de verwachten kosten hiervan
- andere richtting zou katalysator zijn.... Die kapot is. Vervuild omdat deze lang heeft stilgestaan. Naast dit. Wat zijn de kosten hiervan.
Of is het iets anders? Iemand een suggestie?